Miten sinä haluat viettää elämääsi?

Lakeuden Palveluyhdistys ry on voittoa tavoittelematon, yleishyödyllinen yhdistys. Tuotamme Tyrnävällä yksilöllistä, laatuun ja kodinomaisuuteen panostavaa asumispalvelua vanhuksille ja eri-ikäisille kehitysvammaisille sekä järjestämme lastensuojelun sijaishuoltoa ja lapsiperheiden avopalveluja. Räätälöimme juuri sinun tarpeisiisi sopivat palvelut asumiseen ja elämiseen. Voit viettää onnellista ja virkeää elämää turvallisesti meidän kanssamme!

Tarjoamme aidosti arvojemme mukaisia palveluja. Työtämme ohjaavat muutamat kärkiarvot, jotka ovat esillä jokapäiväisessä elämässä. Meille työyhteisön arvot eivät ole rykelmä hienoja sanoja, vaan asioita, joilla on todellinen merkitys.

Osaava ja jaksava henkilökunta laadun takaajana

Henkilökuntamme on ammattitaitoista ja koulutettua. Moniammatillinen tiimimme työskentelee aidosti sinusta välittäen ja kokonaisvaltaista hyvinvointiasi edistäen. Pidämme huolta siitä, että henkilökuntaa on riittävästi, jotta hoitosi ja palvelusi toteutuvat parhaalla mahdollisella tavalla. Panostamme yhdistyksessä henkilökunnan koulutukseen, työturvallisuuteen ja työhyvinvointiin. Tarjoamme mm. työnohjausta, tyky-seteleitä ja viikoittaisen liikuntaedun.  Työ hyvässä porukassa, hyvällä hengellä ja riittävällä miehityksellä auttaa meitä jaksamaan ja antamaan työssä parhaan mahdollisen panoksemme.

Työtämme ohjaavat arvot

Yksilöllisyys tarkoittaa sinulle räätälöityjä palveluja, jotka rakennamme yhdessä sinun kanssasi, itsemääräämisoikeuttasi kunnioittaen. Tuemme omatoimisuuttasi sekä oman elämäsi hallintaa. Mietimme yhdessä, miten pidämme toimintakykyäsi yllä. Mistä asioista nautit, mitä asioita toivot? Nämä asiat huomioidaan palvelujen suunnittelussa ja toteutuksessa.

Ystävällisyys kuuluu jokaiseen päiväämme. Kiittäminen, kannustaminen, ystävällinen hymy ja arvostava kosketus ovat tärkeä osa meidän arkeamme. Iloitsemme sinun hyvinvoinnistasi. Nauramme ja nautimme yhdessä sinun kanssasi niin arjesta kuin juhlasta.

Yhteisöllisyys tarkoittaa kodikasta yhdessä olemista, yhteistä tekemistä, virikkeellistä arkea sinusta välittäen ja huolehtien. Juttuseuraa on aina tarjolla, ja usein ruokakin maistuu paremmalle porukalla syöden. Sinulla on oikeus myös omaan tilaan ja omaan rauhaan, voit osallistua yhteiseen tekemiseen omien toiveidesi mukaan.

Oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus Asiakkaita, henkilökuntaa, omaisia ja yhteistyökumppaneita kohtelemme oikeudenmukaisesti ja tasapuolisesti. Jokainen huomioidaan ja kuullaan, kenenkään mielipide ei ole toista arvokkaampi tai arvottomampi. Voit luottaa siihen että sinun näkemyksesi ja toiveesi otetaan vakavasti. Meille jokainen ihminen on yhtä arvokas ja tärkeä.

Yhdistys on perustettu vuonna 1967. Alun perin yhdistys perustettiin Tyrnävän Vanhustentalon Kannatusyhdistys ry –nimellä. Vuonna 2004 nimi vaihdettiin Lakeuden Palveluyhdistys ry:ksi. Yhdistyksen toiminta laajennettiin vuonna 2005 liittämällä Temmeksen Vanhustenkotiyhdistys ry:n toiminta ja kiinteistöt Lakeuden Palveluyhdistykseen. Yhdistys on Vanhustyön Keskusliiton jäsen.

Yhdistyksen hallitus
Rahko Markku pj.Saarela Liisa varapj.Miettunen Marjo